ALLAH S.W.T. MENOLAK 1 DOA DARI 3 DOA RASULULLAH S.A.W




'Amir bin Saiddari bapanya berkata bahawa : "Satu hari Rasulullah S.A.W telah datangdari daerah berbukit. Apabila Rasulullah S.A.W sampai di masjid Bani Mu'awiyahlalu beliau masuk ke dalam masjid dan menunaikan solat dua rakaat. Maka kamipun turut solat bersama dengan Rasulullah S.A.W.
KemudianRasulullah S.A.W berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah S.W.T :
Setelah selesaibeliau berdoa maka Rasulullah S.A.W pun berpaling kepada kami lalu bersabdayang bermaksud : "Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T tiga perkara,dalam tiga perkara itu cuma dia memperkenankan dua perkara sahaja dan satu lagiditolak.


1. Aku telahbermohon kepada Allah S.W.T supaya ia tidak membinasakan umatku dengan musimsusah yang berpanjangan. Permohonanku ini diperkenankan oleh Allah S.W.T.
2. Aku telahbermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencanatenggelam (seperti banjir besar yang telah melanda umat Nabi Nuh s.a). Permohonankuini telah diperkenankan oleh Allah S.W.T.
3. Aku telahbermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku tidak dibinasakan kerana pergaduhansesama mereka (peperangan, pergaduhan antara sesama Islam). Tetapi permohonankutelah tidak diperkenankan (telah ditolak).

Apa yang kitalihat hari ini ialah negara-negara Islam sendiri bergaduh antara satu samalain, hari ini orang Islam bergaduh sesama sendiri, orang kafir menepuk tangandari belakang, apakah ini cantik kita melihatnya ?


Manual Tags: islam,muslim,wolrd,education,world,must do, stats, make money online, how make, how do you

Popular posts from this blog

Contoh Terjemah Akte Kelahiran dalam bahasa arab

Contoh Surat Keterangan Aktif belajar dalam Bahasa Arab

من أخطأ الطريق ضل، ولا ينال المقصود؛ قلّ أو جل